Mijn eerste reis - Reisverslagen van Carina Nikkelen - WaarBenJij.nu Mijn eerste reis - Reisverslagen van Carina Nikkelen - WaarBenJij.nu

Na het turbulente 2013 met veel ups en downs, en nu er geen studie, baan of vriendje meer is, is het nu voor mij echt de kans om mijn droom achterna te gaan, ik ben van plan om te gaan reizen!
Ik wil 1 jaar naar Australia gaan. Omdat ik geen miljonair ben zal ik daar de kost moeten gaan verdienen, dus mijn focus zal vooral liggen op het vinden van werk. Om daar een goeie start te kunnen maken ben ik van plan om eerst vrijwilligerswerk te gaan doen via activityinternational als Conservation Volunteer Australia (CVA) aan het werk te gaan voor ongeveer 7á 8 weken. Vrijwilligerswerk is heel mooi om te doen en alles is voor je geregeld, maar ik moet toch echt centjes gaan verdienen daar. De voorlopige planning is om 1 mei te vertrekken en 3 mei kom ik aan in Sydney om even bij te komen van me jetlag en op 9 mei start ik in Melbourne, daarna naar Cairns beide als vrijwilliger. Maar hoe het daarna allemaal gaat lopen in een groot avontuur! afhankelijk hoe veel werk ik kan vinden, hoe langer ik natuurlijk kan blijven!