Second week as CVA - Reisverslag uit Creswick, Australië van Carina Nikkelen - WaarBenJij.nu Second week as CVA - Reisverslag uit Creswick, Australië van Carina Nikkelen - WaarBenJij.nu

Second week as CVA

Door: Carina Nikkelen

Blijf op de hoogte en volg Carina

23 Mei 2014 | Australië, Creswick

Tweede week zit er alweer op! en wat gaat de tijd toch snel, tweede week hadden we iets meer rust we zouden eigenlijk eerst in geelong verblijven maar omdat er te weinig vrijwilligers waren deze week elke dag op en neer gereisd. Dag 1 op de maandag was onze begeleider ziek dus we konden niet naar het project toe in plaats daarvan zijn we met een andere groep mee gegaan en zijn we in melbourne gebleven en hebben we langs een rivier alleen maar bomen en planten geplant. Dag 2 was onze begeleider weer beter en toen konden we naar onze project gaan en dat was in Creswick het is niet specafiek een plek maar meer een omgeving. Alleen toen we er aan kwamen was het helemaal niet door gegeven dat wij zouden komen zo er was eigenlijk niets voor ons gepland we hebben bij de hoofdkantoor van de rangers beetje onkruid weg gehaald maar het was wel echt een mooi omgeving. In de omgeving was namelijk nog veel terug te vinden van de gold rush. Maar het dorp in de buurt leek ook zo oud het leek net als of je 100 jaar terug in de tijd ging. Het deed me daar ook een beetje denken aan thuis omdat de bomen en planten veel uit europa kwamen zoals de oak three, en de dennenboom want door de gold rush was er veel natuur vernietig en het moest snel weer geherstelt worden en de bomen uit europa schijnen sneller te groeien. Dag 3 zijn we naar een andere national park geweest en daar was ins 2010 een brand geweest en alle bomen waren zwart maar natuur geneest zich zelf gelukkig! maar door de brand waren daar planten gekomen die daar niet op zn plek horen dus hebben we ze verwijderd en dat was best een hoop werk! Dag 4 zijn naar een klein dorpje geweest genaamd Lal lal en er was daar een park in de buurt met ook veel historische elementen van de gold rush kon terug vinden en had eigenlijk onderhoudt nodig. Zoals schilderwerk en paden vervangen. Dit was eigenlijk een rustig dagje voor ons. Dag 5 had vrij genomen omdat ik moest me bankpas ophalen bij de bank, ik had alles geregeld in sydney en me bankpas had nu in melbourne moeten zijn maar zoals iedereen de bank wel kent het kan nooooooit goed gaan. Waarschijnlijk is me bankpas zoek geraakt in de post en moeten ze nieuwe aanvragen. Maar dat komt wel goed ze kunnen de pas naar Cairns sturen als dat wel goed gaat te minste... Maar ik heb dus eigenlijk voor niets vrij genomen :( Maar het kwam wel goed uit dat ik dagje vrij was want donderdag nacht zijn we gaan stappen in melbourne het was even zoeken maar we hadden uit eindelijk een kleine club gevonden genaamd cookie was best een gave club het had 7 verschillende verdiepingen en elke verdieping had een eigen thema and look. Ik heb nog 1 week te gaan als CVA in melborune en dan vlieg ik alweer richting Cairns!

  • 23 Mei 2014 - 12:01

    Annabel:

    "Kleine club met 7 verdiepingen" haha. De clubs die ik ken hebben maar 1 misschien 2 verdiepingen c:

    Maar het blijft leuk om dit allemaal te lezen. Van wat ik tot nu toe gelezen en gehoord heb, heb je het erg naar je zin! En je zit er al weer 3,5 week! De tijd vliegt voorbij. Veel succes komende week met werken en ik kan niet wachten tot er weer nieuws is van je.

    xxx

  • 23 Mei 2014 - 18:56

    Melanie :

    Hihi wat leuk allemaal om te lezen zeg!! :)
    #we missen je in onze 1 verdieping clubs hahah

  • 01 Juni 2014 - 07:52

    Steffi:

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Ik krijg ook weet de reiskriebels als ik dit allemaal lees :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carina

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 5428

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 01 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: